The Chrysler Minivan Fan Club Forums banner
61 - 80 of 127 Posts
Hallo, ik heb een Town and Country uit 2012 en heb het probleem met de TIPM-brandstofpomp-relais. Ik ga de kabel gebruiken totdat mijn vv-bypass-relais-systeem is geleverd. Vormen de vv-bypass-relais-systemen een veiligheidsrisico? Zal de pomp blijven draaien in het geval van een ongeval en de motor afslaat? Als een brandstofleiding zou scheuren, zou dit een brandgevaar kunnen zijn.

Discussion starter · #62 ·
De VV-eenheid (of extern relais) moet net als standaard in een crash uitschakelen, omdat deze hetzelfde triggercircuit gebruikt. Ik heb nog geen nadelige gevolgen gehoord van het gebruik van de VV-eenheid.

• Like
Reactions: jnovickijr
De eerste post in deze thread zegt dat er drie manieren zijn om dit op te lossen:
(1) Een tijdelijke bypass-kabel
(2) Een externe relais
(3) De VV Plugin bypass-module

Maar met alle respect, je kunt ook gewoon het defecte relais vervangen. Ik kocht het juiste vervangende relais van DigiKey voor $2,76, haalde de TIPM uit elkaar, soldeerde het slechte relais los en soldeerde een nieuw relais in. De TIPM uit elkaar halen is een beetje lastig, maar niet al te moeilijk, en de reparatie is al sinds ik het in november 2022 uitvoerde.

Discussion starter · #64 ·
Het herbouwen of vervangen van de TIPM is ook een optie, maar je moet het allemaal opnieuw doorlopen als het faalt. Met de 3 methoden die ik heb opgesomd, vervang je in geval van falen een gemakkelijk toegankelijk onderdeel (hoewel de bypass-kabel nooit langdurig gebruikt mag worden, zie 1e foto in de thread). Hopelijk haal je 11+ jaar uit het nieuwe relais, net als bij het origineel. Persoonlijk zou ik liever hebben dat elke relais in de TIPM door de gebruiker kan worden vervangen.

Hopelijk gaat de nieuwe relais net zo lang mee als de originele, 11+ jaar. Persoonlijk zou ik liever hebben dat elke relais in de TIPM door de gebruiker kan worden vervangen.
Oh, daar ben ik het helemaal mee eens. Het uit elkaar halen en repareren van componenten van de TIPM is geen typische doe-het-zelf-reparatie voor een thuisgarage-monteur, zoals het vervangen van de olie of het verwisselen van nieuwe remblokken. Maar voor degenen die handig zijn met elektronica, is het zeker een goedkope reparatie, zelfs als het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van de TIPM een beetje een priegelige operatie is.

Ik heb de bypass-kabel eerst gebruikt als diagnostisch hulpmiddel om erachter te komen waarom mijn busje niet wilde starten en om te controleren of de relais defect was, en ik zou mijn busje waarschijnlijk naar een reparatiewerkplaats hebben gestuurd als er niet de uitstekende informatie op dit forum was geweest. Ik was behoorlijk verrast om te vernemen dat de brandstofpomprelais van de bus, van alle dingen, een kleine microrelais is die in de TIPM is begraven en aan een printplaat is gesoldeerd, in plaats van een grote en gemakkelijk te verwisselen plug-in-relais. Het is bijna een onverantwoordelijk ontwerp; wie ook besloten heeft dat de brandstofpomprelais GEEN gemakkelijke plug-in-relais zou moeten zijn, zou echt eruit gehaald en neergeschoten moeten worden.

Hallo, ik heb een Town and Country uit 2012 en heb het probleem met de TIPM-brandstofpomp-relais. Ik ga de kabel gebruiken totdat mijn vv-bypass-relais-systeem is geleverd. Vormt het vv-bypass-relais-systeem een veiligheidsprobleem? Zal de pomp blijven draaien in geval van een ongeval en de motor uitvalt? Als een brandstofleiding zou scheuren, zou dit een brandgevaar kunnen zijn.
Ik heb zelf net het Vertical Vision Fuel Pump Relay TIPM-onderdeel besteld. Hij zei dat het onderdeel van $59 de FP-relais-functie leent van een ander relais in de TIPM. Het onderdeel van $99 heeft een schakelaar waarmee iemand de pomp op elk moment kan inschakelen, de hele tijd kan uitschakelen (effectief een antidiefstalapparaat), of normaal kan functioneren als een eigen relais dat alleen stroom krijgt als het contact aan staat. Ik hoop dat dit mijn probleem met langdurig starten oplost! Ik zal het morgen zien. Bel de man bij VV daar als je dat nog niet hebt gedaan. Ik sprak hem dinsdag. Jason was erg behulpzaam.

Maar met alle respect, je kunt ook gewoon het defecte relais vervangen. Ik kocht het juiste vervangende relais bij DigiKey voor $2,76, haalde de TIPM uit elkaar, soldeerde het slechte relais los en soldeerde een nieuw relais. De TIPM uit elkaar halen is een beetje lastig maar niet al te moeilijk, en de reparatie gaat al mee sinds ik het in november 2022 heb uitgevoerd.
Het losmaken en opnieuw solderen van verbindingen op een printplaat is niet voor iedereen weggelegd.

Discussion starter · #68 ·
Het is mijn expertise en ik houd er niet van om die boot te besturen. :p

Weet niet zeker of iemand dit al eerder heeft gepost, maar iedereen moet naar verticalvisions.com gaan en het TIPM PLUG IN RELAY-systeem bestellen voor $59. Het werkt! Het is een permanente oplossing en duurt slechts 5 minuten om te installeren. We waren zo blij dit te vinden! We hebben de informatie naar onze monteur gebracht en hij had er nog nooit van gehoord. Hij was erg enthousiast. View attachment 68308
Is het een relais of gewoon een bypass? Ik had er een besteld, en terwijl ik erop wachtte, ontdekten we dat het originele brandstofpomprelais al een extern relais systeem had bedraad, zoals getoond in een eerdere thread.

Ik had dit probleem met een 2012 T&C. Ik kocht online een plug-in module, en dat werkte jarenlang prima.

Onlangs vond ik een uitstekende YouTube-video die liet zien hoe je de TIPM demonteert en het defecte relais verwijdert/vervangt met een vervanging van $10 van Amazon... Dus dat deed ik, en alles werkt prima, en nu heb ik de plug-in module niet meer nodig. Wil iemand een plug-in module kopen? $99 dollar op eBay, ik laat hem gaan voor $25 View attachment 75697 View attachment 75698
View attachment 75699
Is het veilig om aan te nemen dat je dit al verkocht hebt? En kun je alsjeblieft de youtube link geven die je geholpen heeft met het installeren van een nieuw relais?
DANK U.

Na het zien van een piek in mensen zonder startproblemen, dacht ik dat het het beste was om een ​​eenvoudige handleiding te schrijven over het brandstofpomprelais. (Ik heb ook een kopie van de TSB voor dit probleem op de Durango en een afdrukbare PDF van deze instructies toegevoegd.) Er zijn 3 manieren om het probleem aan te pakken: de tijdelijke bypasskabel, een extern relais of een van de VV plug-in bypass modules. Ik behandel alleen de bypasskabel en het externe relais. Als je hulp nodig hebt met de VV-bypass, zou je in de eerste plaats waarschijnlijk niet moeten rijden.

Het externe relais is de aanbevolen oplossing. Het is goedkoop, permanent, veilig, door de fabriek goedgekeurd en maakt toekomstige problemen veel gemakkelijker om mee om te gaan. Ik raad ten zeerste aan om te solderen op deze verbindingen. Niet weergegeven in mijn schema's is de in-line zekering die naar constante stroom gaat - vergeet niet om deze op te nemen.

De bypasskabel mag alleen als tijdelijke oplossing worden gebruikt. Het kan de pomp laten draaien als de motor is uitgeschakeld en slechte verbindingen in de zekeringkast hebben brand veroorzaakt.
View attachment 68197
Gebruik de bypasskabel niet als permanente oplossing!

Hier is het TIPM-diagram met het externe relais op zijn plaats. Er zijn 3 draden die je moet aansluiten. Eén hiervan laat je het uiteinde losgekoppeld naar de TIPM gaan.
View attachment 68198
Dit zijn de connectoren die je moet loskoppelen om de verbindingen te maken. De klemmenummers staan ​​in de kleur van de bijpassende klem op het standaardrelais. (Normaal gesloten relais getoond, maar je moet een normaal open relais gebruiken.) Je moet de draadkleur controleren voordat je in een draad knipt.
View attachment 68199
Het relais dat je gebruikt, moet een normaal open relais zijn.
Je moet alle verbindingen solderen en krimpkousen gebruiken voor de beste betrouwbaarheid.
Je moet een zekeringhouder hebben met een 20A-zekering op de draad die naar de TIPM B+-aansluiting gaat.

Nu voor de bypasskabel. Onthoud dat dit alleen voor testen en tijdelijk gebruik is.
View attachment 68200
De M7-sleuf heeft een geschakelde en een batterij 12v-uitgang. Gebruik deze sleuf alleen voor testen. Het laat de pomp draaien als de motor is uitgeschakeld.
De M37-sleuf is dezelfde uitgang die de fabrieksreparatie van het externe relais gebruikt en heeft alleen stroom als de motor draait of wordt gestart. Gebruik dit voor een noodbypass.
View attachment 68202
Je kunt een bypasskabel maken van 2 ATM-zekeringtaps. Ze worden vaak geleverd met een voorgeïnstalleerde butaconnector op de draad. Verwijder deze van één, strip de draad en krimp deze op de andere.
De onderste zekering in de zijkant die naar de M25-brandstofpompe zekering gaat, moet leeg zijn om te voorkomen dat er spanning terug in het Run/Start-circuit komt.
Bij het installeren van de bypasskabel in M37 en M25, wijst de draadkant van de zekeringtap naar het midden van de TIPM. Als je hem achterstevoren in M37 installeert, kan de 10A-zekering doorbranden. Achterstevoren installeren in M25 geeft de brandstofpomp geen stroom.
Ik heb net het originele ingebouwde relais gekocht en vervangen op de TIPM-printplaat. Ik heb 5 van de veelvoorkomende probleemgevallen vervangen. Relais kosten $ 1,59 per stuk op eBay. Er zijn twee versies van het relais, enkelpolig en dubbelpolig. Ik had geen problemen, maar heb ze voor de zekerheid vervangen. Die gesoldeerde relais hadden in sockets moeten zitten voor eenvoudige reparatie. Mijn 2013 T & C heeft 238.000 km. Sommige lekkende stuurbekrachtigingsslangen vervangen vanwege zoutcorrosie en een lekke radiator vervangen.

2012 TOWN AND COUNTRY LIMITED Ik had alle symptomen van een defect brandstofpomprelais en dankzij deze thread kon ik met mijn lokale Chrysler-dealer praten. Ze voegden het externe relais toe en het kostte me slechts $100 (mijn eigen risico). Ik kocht mijn gloednieuwe bus in 2012 met de levenslange garantie ($2.800). Het is een geweldige investering geweest en heeft me zoveel bespaard. Geen lege batterijen meer. Geen startproblemen meer sindsdien.

Bedankt OP en aan iedereen die heeft bijgedragen aan opties voor oplossingen.
Image

Image

Discussion starter · #73 ·
Mooi! Je hebt de dealer zover gekregen om het te installeren. Meestal pushen ze gewoon voor een TIPM-vervanging. Ik denk dat ze wel eens weinig voorraad kunnen hebben.

• Like
Reactions: bobbinsushi
Discussion starter · #75 ·
Het is zeker goedkoper, maar omdat het nooit officieel is teruggeroepen op de bestelwagens, hebben ze meestal de TIPM-vervanging doorgedrukt. Dat en het levert de serviceafdeling meer geld op. :p

Dus ik heb een vraag, ik heb deze bypass gedaan en het heeft maandenlang goed gewerkt. Maar nu, als de auto super koud is (het is koud geweest in New Jersey), heeft de auto moeite met starten bij de eerste start van de dag of als hij stilstaat en koud wordt. Heeft iemand anders dit probleem? Als hij eenmaal heeft gelopen, start hij meteen bij de eerste keer starten als de motor warm is. Ook op warme dagen hoeft het starten slechts een paar seconden te worden uitgesteld zodra de sleutel in de aan-stand staat, ik denk om de pomp te primen, ik weet het niet.

Heeft iemand een idee waarom het zo moeilijk is om koud te starten met deze bypass-oplossing?

Dus ik heb een vraag, ik heb deze bypass gedaan en het heeft maandenlang goed gewerkt. Maar nu, als de auto superkoud is (het is koud geweest in Nj), heeft de auto moeite met starten bij de eerste start van de dag of als hij stilstaat en koud wordt. Heeft iemand anders dit probleem? Als hij eenmaal heeft gelopen, start hij meteen bij de eerste keer starten als de motor warm is. Ook op warme dagen hoeft het starten slechts een paar seconden te worden uitgesteld zodra de sleutels in de aan-stand staan, ik denk om de pomp te primen, geen idee.

Heeft iemand een idee waarom het zo moeilijk is om koud te starten met deze bypass-oplossing?
2008 Grand Caravan 4.0 186K mijl met de VV-relais bypass sinds eind 2022. Geen koudstartproblemen, ook niet deze week toen het 's ochtends in Northern Virginia in de tienerjaren was

Dus ik heb een vraag, ik heb deze bypass gedaan en het heeft maandenlang goed gewerkt. Maar nu, als de auto superkoud is (het is koud geweest in Nj), heeft de auto moeite met starten bij de eerste start van de dag of als hij stilstaat en koud wordt. Heeft iemand anders dit probleem? Als hij eenmaal heeft gelopen, start hij meteen bij de eerste keer starten als de motor warm is. Ook op warme dagen hoeft het starten slechts een paar seconden te worden uitgesteld zodra de sleutels in de aan-stand staan, ik denk om de pomp te vullen, ik weet het niet.

Ik ben geen expert, maar mijn eerste gedachte zou een probleem met de lucht/brandstofmeting zijn, bijvoorbeeld de luchtmassameter, de ECU kan niet bepalen wat de motor moet krijgen als hij koud is.
Ik denk niet dat het de brandstofpomp zelf zou zijn, want die zou waarschijnlijk wel of niet werken.

Misschien kunt u het bouwjaar en de kilometerstand van uw auto opgeven, zodat de lezers onderdelen kunnen voorstellen op basis van hun gemiddelde levensduur. Over het algemeen moet u bij startproblemen op zoek gaan naar de juiste brandstof, lucht en vonk, en het is meestal een vrij eenvoudige oplossing, tenzij u compressieproblemen heeft, wat zeer onwaarschijnlijk is als u uw olie ververst.

Succes

2009 Chrysler TC, 43K mijl.
Hij heeft last gehad van niet starten, of starten, dan slecht stationair draaien en afslaan.
Ik heb de VV-bypass op 25-11-24 geïnstalleerd en heb sindsdien geen problemen meer gehad. (ongeveer 30 dagen)
Ik had tot dit punt gedacht dat het een computerprobleem was vanwege de vreemde momenten waarop het zich voordeed.
Bedankt voor de informatie.

Discussion starter · #80 ·
Dus ik heb een vraag, ik heb deze bypass gedaan en het heeft maandenlang goed gewerkt. Maar nu, als de auto super koud is (het is koud geweest in Nj), heeft de auto moeite met starten bij de eerste start van de dag of als hij stilstaat en koud wordt. Heeft iemand anders dit probleem? Als hij eenmaal heeft gelopen, start hij meteen bij de eerste keer starten als de motor warm is. Ook op warme dagen hoeft het starten slechts een paar seconden te worden uitgesteld als de sleutels in de aan-stand staan, ik denk om de pomp te primen, ik weet het niet.

Het lijkt erop dat het terugslagventiel in de pompsamenstelling defect is geraakt en de druk lekt. Dat of een meetprobleem zoals TC al zei. Als je kilometerstand niet laag is voor deze tijd van het jaar, denk ik dat de metering in orde is.

61 - 80 of 127 Posts