The Chrysler Minivan Fan Club Forums banner

Wanneer Caravan een Caratruck wordt

1.5K views 66 replies 9 participants last post by  Mopar-Mofun  
#1 ·
We weten allemaal van de kleine 024/TC3 Rampage en kleine Dakota trucks die Mopar maakte.

Maar hoe zit het met een Caratruck?

024/TC3 Rampage uit de jaren 80/90.
Image

Sommige van deze Caratrucks zijn bekend omdat de eigenaren blogs hebben gebouwd. Andere zijn slechts eenmalige snapshots die mensen in het openbaar hebben gezien en op het web hebben geplaatst.

Iemand bij Allpar heeft een Mopar concept minivan in een truck gefotoshopt. Niet zo slecht.
Image

owns 2006 DODGE GRAND CARAVAN SXE
  • Like
Reactions: Road Ripper
#2 ·
Om te beginnen, wat dacht je van een 1e generatie . . . De eigenaar noemt zijn rit Deep Purple.

#3 ·
Nog een paar 1e generaties, slechts 1 afbeelding. Had er graag meer gezien.

#5 ·
  • Like
Reactions: Mopar-Mofun
#6 ·
In de overgang naar de 2e generatie,

Een andere onbekende blog waarvan ik alleen afbeeldingen kon ophalen via een zoekmachine en de site bestaat niet meer. Jammer, want het zou meer kunnen vertellen over het verhaal van de conversie.

De naden van de schuifdeur zijn verdwenen, wat zorgt voor een mooie, strakke uitstraling. De carrosserielijst is behouden.

Image

Image

Image

Image

Ik weet niet zeker hoe de achterklep opengaat of dat deze er gewoon wordt afgehaald.

#7 ·
Nog een paar van die build,

Image

Image

• Like
Reactions: Joey P
#8 ·
Voor de 2e generatie Caratruck noemde deze blogbouwer zijn Fargo, net als de klassieke Dodge Fargo trucks.

Fargo was een merk van vrachtwagens die oorspronkelijk werden geproduceerd door de Fargo Motor Car Company. De naam Fargo verscheen voor het eerst in 1913, maar werd al snel in 1922 stopgezet, om pas in 1928 weer te verschijnen toen Chrysler het moederbedrijf kocht. Kort nadat Chrysler Fargo had gekocht, kocht het Dodge en begon vervolgens Dodge-vrachtwagens te produceren en te verkopen onder het merk Fargo. De verkoop van Fargo in de VS eindigde in de jaren 1930, maar de naam bleef tot begin jaren 1970 in buitenlandse markten in gebruik.

#9 ·
Hmmm... Caratruck, echt waar! Oké, het spijt me, maar de naam past niet... Ik denk dat het een Carawagon zou kunnen heten... misschien..., misschien! Maar dat zou nooit als vrachtwagen gebruikt kunnen worden! Deze dingen werden gebouwd op een auto chassis en waren bedoeld voor personenvervoer. Alleen omdat het een laadbak van een pick-up truck lijkt te hebben, maakt het nog geen "pick-up", laat staan een "truck". Ik wed dat je niet eens een pallet mulch daarachter kunt vervoeren zonder iets te breken!

#11 ·
Hmmm... Caratruck, echt waar!
Oké, het spijt me, maar de naam past niet... Ik denk dat het een Carawagon zou kunnen heten... misschien..., misschien!
Maar dat zou nooit als vrachtwagen gebruikt kunnen worden!
Deze dingen werden gebouwd op een auto-chassis en waren bedoeld voor personenvervoer.
Alleen omdat het een pick-up bed lijkt te hebben, maakt het nog geen "pick-up", laat staan een "truck".
Ik wed dat je daarachter niet eens een pallet mulch kunt vervoeren zonder iets te breken!
Ik heb een volle pallet in de mijne vervoerd zonder het om te bouwen tot een bed. ;)

Natuurlijk, de Dayton Add-A-Leaf en de schokdempers met schroefveren verhoogden het laadvermogen achterin met 900 lbs.
De ene build, de persoon heeft extra veren en lucht schokdempers geplaatst.

Ja, je hebt wel gelijk, het neemt geen bed vol grind. :rolleyes:

#10 ·
Hangt ervan af hoe het wordt aangepast. Omdat het geen stalen frame heeft, zal het natuurlijk een limiet hebben die lager is dan die van een vrachtwagen van volledige grootte. Maar ze zouden wel op het niveau van een kleine vrachtwagen kunnen vervoeren. Ik heb kratmotoren en transmissies in de mijne vervoerd, volledig standaard qua carrosserie.

#12 ·
Veel verschillende redenen om de moeite te nemen om zoiets te doen.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de bestelwagen voor droog transport ... is gewoon beter dan een vrachtwagen.
Als timmerman ben ik begonnen met vrachtwagens, maar uiteindelijk kwam ik uit bij een Ford 1-tons bestelwagen om al mijn gereedschap in te vervoeren en ze droog en veilig te houden.

Ik heb deze Ford Explorer goedkoop gekocht en hij was in bijna perfecte staat.
Image

De eigenaar van het voertuig was een chef-kok in een restaurant. Terwijl hij op zijn werk geparkeerd stond, viel er een tak op.
De eigenaar heeft hem er net een goede, eerlijke prijs voor betaald, zodat hij geen verzekering hoefde te gebruiken ... hij heeft hem goedkoop verkocht.

Dit heb ik ermee gedaan.
Image

Ik heb gewoon wat raamrubber rond de randen geplaatst om het een afgewerkte uitstraling te geven ... had wat plannen om buizen te gebruiken en er een afneembare cabriokap voor te maken. ... probeer het er gewoon fatsoenlijk uit te laten zien.
Een dronken bestuurder heeft me daarbij geholpen
Image

Sommige auto's zijn gewoon bedoeld om te worden vernield :LOL:

#15 ·
Ik heb dit hele lange bericht nog niet gelezen.

. Ik dacht hieraan omdat ik Chevy Astro vans heb gezien, die een iets steviger frame hebben,…. dit ermee hebben gedaan.

Ik had niet gedacht dat deze echte Chrysler en Dodge minivans dit zouden toestaan zonder enorm veel sterkte te verliezen.
Verschillende in de blogposts hierboven voegden dit toe,
Dit is een 4e generatie. Geen extra blad zoals de mijne.
Image

#14 ·
Ik denk dat elke bestelwagen wat extra versteviging nodig zou hebben als het dak verwijderd is. Velen lassen een kleine laadbak in om het sterker te maken.

• Like
Reactions: Ed_Strong
#17 ·
Een 2e generatie houten Stake Truck. Erg slim.
Image

Image

Image

• Like
Reactions: Westphal
#18 · (Edited)
Ik wed dat deze nuttig was in zijn tijd.

#19 ·
Meer van een CaraUTE

• Like
Reactions: Westphal
#20 ·
Het lijkt moeilijk om iets beters te kiezen na de CaraUTE. Laten we eens kijken naar enkele van de enkele afbeeldingen die ik heb van de 2e generatie types. Jammer dat deze is gesloopt. Alle moeite om er een werkende truck van te maken, is nu verloren gegaan. De achterklep klapt zelfs naar beneden als een normale truck. Ik laat deze zien voor mensen die ideeën nodig hebben om hun eigen te maken. Kijk naar de ruimte achter de voorstoelen.

#21 ·
Woon je ver in het noorden, dan is een CaraTrax wat je nodig hebt. :ROFLMAO:

#22 ·
Deze lijkt op de bovenstaande, slechts een klein verschil.

#23 ·
Nog meer 2e generaties, deze zijn populair om om te bouwen.

Kijk naar de motorkapmodificatie op deze. Ik neem aan dat met de achterwielen naar buiten geduwd, de wielkasten niet in de laadbak zitten.
Image

Wat maakt een goede kandidaat voor het maken van een CaraTruck, ik zou zeggen dat deze in de roos is.
Image

Image

Image

Als je de CaraTruck wilt, maar als het gezin uitgaat, vergrendel dan de stoelen.
Image

Zes wielen rollen.

#24 ·
Wanneer je een mini-truck nodig hebt om in te racen . . .

#25 ·
Als je Johnny Cash bent en onderdelen van elk jaar nodig hebt om je CaraTruck te maken.

#26 ·
Ik kan de naam van deze conversie, VANCHERO, liefhebben

#27 ·
Je wilt die GROTE semi-look in een CaraTruck, dan is dit iets voor jou,

Vreemd genoeg zijn er twee gemaakt.
Image

En deze,

Image

#28 ·