The Chrysler Minivan Fan Club Forums banner

Dorman Verbeterde oliefilterbehuizing

1 reading
71K views 186 replies 24 participants last post by  Sienile  
#1 ·
62452

#2 ·
En daar is het.

#3 ·
OEFIX - Dorman oliefilterhuis-assemblage, onderdeelnummer 926-876

#4 ·
Onder het onderdeelnummer staat dat dit onderdeel past op "Chrysler 2018-17 & 2015-14". Dus wat doe je als je, net als ik, een
2016 hebt? Is er echt een verschil tussen een 2016 en een 2015 of 2017? Niet dat ik er nu een nodig heb, ik vraag het me gewoon af.

#5 ·
Dat hele jaarstuk is ook onzin voor mij. Het is waarschijnlijk "wissel je ingewanden" compatibel met het in 2014 opnieuw ontworpen onderdeel. Er is een verschil in de vorm van het koelblok van 11-13 en welke filter ze gebruiken in vergelijking met alle jaren daarna.

#6 ·
De video (Post #3) zegt selecteer Pentastar-motoren van 2014 tot 2919. De video (2:10) toont ook de kit met spruitstukpakkingen, bouten, etc. Hergebruik de oude oliekoeler.

#7 ·
De anti-Dorman-kamp zal al hun spullen goedkoop noemen. Ik geloof niet dat dat het geval is, maar ik heb slechts de oppervlakte van hun enorme catalogus bekeken. Een Dorman-vertegenwoordiger vertelde me dat ze alleen verkopen via een onderdelenwinkel die hun spullen al verkoopt. Ik heb nog nooit een verkoper gevraagd om een speciale bestelling voor me te plaatsen, dus ik weet niet hoe snel hun service is. Vraag naar of zoek naar de "Dorman"- of "HELP"-lijn van blisterverpakte onderdelen - raamslingers, aftapplugpakkingen etc.

#8 ·
Volgens de reacties op de video die Jeepman plaatste, zouden we ze volgende maand in de winkels moeten verwachten. Geen woord over de prijs, behalve dat deze lager zou moeten zijn dan OE (aangezien hij de koeler of sensoren niet heeft, zou dat zo moeten zijn).

• Like
Reactions: Jeepman
#9 ·
Ik beschouw mezelf als een Dorman-scepticus. Mijn ervaringen tot nu toe hebben aangetoond dat de kwaliteit op een niveau ligt dat ik 'goed genoeg om te installeren als je de auto gaat verkopen' zou noemen. Maar in het geval van dit onderdeel heeft Chrysler de kwaliteitslat erg laag gelegd. En gemaakt in de VS? Ik ga er een kopen!

#12 ·
Ik vond het op een Facebook-groep gewijd aan Suped-up Caravans. :p Ik denk dat je lid moet zijn om berichten te zien, maar het staat hier, hoewel het niet meer informatie geeft dan hier.

Interessant. Deze thread is het 2e Google-resultaat bij het zoeken naar dit onderdeel met "dorman 926-876". #1 is de video hierboven ingesloten. Ik wed dat de Dorman-mensen blij zijn om "Hallelujah!" te zien in verwijzing naar hun product.

#14 ·
Of ga terug naar Post #6. :)

• Like
Reactions: Sienile
#18 ·
Intermezzo:
Simon daagt deelnemer uit om Hallelujah te zingen, waarna zanger alle 4 juryleden versteld doet staan met zijn stem

#21 ·
Ik heb gisteren nog gekeken, misschien maandag, en er stond nog steeds: niet op voorraad.

#24 ·
Ik heb het gisteren nog bekeken, misschien maandag, en er stond nog steeds 'uitverkocht'.
Het was op voorraad toen ik het plaatste. Heb er een aan mijn winkelwagen toegevoegd en toen ik thuiskwam en klaar was om mijn kaartgegevens in te typen, was het weg. Ach ja. Ik heb geen haast om het te krijgen, anders had ik mijn lunchpauze besteed aan het intypen van mijn kaartnummer op mijn telefoon. :p

Maar pas op, het feit dat deze zo snel uitverkocht waren, betekent dat de prijzen waarschijnlijk hoger zullen zijn zodra ze weer op voorraad zijn.

• Like
Reactions: UN4GTBL
#22 ·
Hebben ze een bypassklep in dat ding geplaatst of moet je afhankelijk zijn van een of ander apparaat in de filterdop of wat dan ook?

Tweede vraag: Hebben ze daar een spin-on filteradapter voor, zodat je bij elke filterwissel een nieuwe bypassklep kunt krijgen?

#23 ·
Het is voor '14+, dus de bypass maakt geen deel uit van de adapterbasis.

• Like
Reactions: Sienile and Jeepman
#26 ·
Als je er echt een nodig hebt, en dit onderdeel is al uitverkocht, ga dan naar je plaatselijke Advance Auto parts. Zoek de manager en vraag hem om dat onderdeel rechtstreeks te bestellen bij het magazijn dat de onderdelen aan hen levert. Niet alle medewerkers kunnen of weten hoe ze rechtstreeks bij de groothandel kunnen bestellen (niet vanuit het magazijn van Advance, maar van hun leveranciers). Vroeger kocht ik al onze raceonderdelen rechtstreeks van hun leverancier. Meestal krijg je het onderdeel de volgende dag.

#27 ·
Hetzelfde is mogelijk bij Autozone, O'Reilly's en waarschijnlijk andere grote onderdelenwinkels. De districtsmanager van mijn lokale Autozone schepte laatst nog op over hoe ze moeilijk te vinden onderdelen kon bemachtigen die niet eens op hun site stonden. Denk dat ze droomde toen ze dacht dat ze die '15 F-150 kleplichaam-bedradingsframe kon krijgen die niet meer werd geproduceerd.

#28 ·
Hetzelfde is mogelijk bij Autozone, O'Reilly's en waarschijnlijk ook bij andere grote onderdelenwinkels. De districtsmanager van mijn lokale Autozone schepte laatst nog op over hoe ze aan moeilijk te vinden onderdelen kon komen die niet eens op hun site stonden. Ik denk dat ze droomde toen ze dacht dat ze die '15 F-150 klepbehuizing bedradingsframe kon krijgen die niet meer werd geproduceerd.
Ja, maar ik betwijfel of Autozone dezelfde toegang heeft.

Ze hebben verschillende leveranciers. Advance geeft werknemers meer bevoegdheid om direct te bestellen, terwijl andere plaatsen direct vanuit hun eigen magazijnen moeten bestellen.

O'Reilly's medewerkers kunnen ook niet rechtstreeks bij hun leveranciers bestellen.

#29 ·
Grappig dit stukje over Advance.
Ik accepteerde een stapel nieuwe, vergeten onderdelen om de garage van mijn neef op te ruimen; allemaal van Advance met bonnen.

Ik bracht ze naar mijn Advance om ze te ruilen en koos hun beste remschijven - waardoor de prijs van de geretourneerde artikelen gemakkelijk verdubbelde.
De levering duurde een hele nacht.

De onderdelen waren A1.
Een bevriende autotechnicus in een andere staat kocht ALTIJD zijn onderdelen bij zijn Advance en kreeg altijd het beste spul.
En nee, ik heb geen connectie met AAP.

#32 ·
Alle details - onderdelenbron, onderdeelnummer, wie het werk heeft gedaan, etc. worden gewaardeerd.
Het zou geweldig zijn als iemand het percentage uitval van dit onderdeel wist.
Het is blijkbaar voor 2014+ maar kan waarschijnlijk worden gebruikt voor de probleemgevoelige jaren ervoor, als het goed vastgeschroefd kan worden en de koeler past? 2014+ was een herontwerp en zou beter gebouwd moeten zijn dan voorgaande jaren, dus ik verwacht niet dat het uitvalpercentage hoog is. Beter van niet.

• Like
Reactions: UN4GTBL
#33 ·
Ik denk dat deze nieuwere adapter op alle 3.6L kan worden gebruikt, maar je moet er ook voor zorgen dat je de nieuwere dop en het nieuwere filter krijgt.

#35 ·
Ik denk dat deze nieuwere adapter op alle 3.6L kan worden gebruikt, maar je moet er ook voor zorgen dat je de nieuwere dop en de nieuwere filter krijgt.
Je hebt ook het 2014+ koelerblok nodig als je het oudere model hebt. De manier waarop ze aan de hoofdbehuizing van de koeler worden bevestigd, is anders.