The Chrysler Minivan Fan Club Forums banner
101 - 120 of 187 Posts
Ik heb dit dit weekend pas geplaatst. Voor iedereen met een '11-'13, denk eraan om ook zes bouten te kopen om de nieuwe koeler aan de oliefilterbehuizing te bevestigen. Ze worden niet meegeleverd met de nieuwe koeler, tenminste niet die van RockAuto.

Het zijn M6x1.0 bouten, 16 mm lang. Fabrieksmatig zijn het Torx-panhead bouten, maar veel succes met het vinden daarvan in uw lokale bouwmarkt. Ik heb gekozen voor zeskantflensbouten in plaats van Phillips-panhead bouten, omdat de Phillips lastig zouden zijn om aan te draaien.

Heeft iemand de platenkoeler gecontroleerd voordat hij hem op zijn plaats vastschroefde? Ik heb de mijne gecontroleerd en de basis is iets gebogen. Ik weet niet of dit de afdichtingen dwingt harder te werken om de afdichting te proberen te behouden, of dat dit deel kan uitmaken van de problemen die de lekkages veroorzaken, ervan uitgaande dat uw lekkage afkomstig is van de koeler naar de behuizing en niet van de koeloppervlakken naar het blok.

Ik heb de basis van de koeler geschuurd met een granieten plaat en wat 400-grit papier. Je kunt zien dat hij in feite niet vlak was. Wat ik nu niet weet, is of ik dit wel of niet opnieuw moet installeren. Ik kan hem altijd nog schuren met wat fijner grit als dat nodig is. Ik verwacht niet dat hij volledig gepolijst hoeft te worden, maar ik heb een beetje plezier gehad met het vlak maken ervan.

Discussion starter · #104 ·
Als het zo goed en vlak is als je denkt, zal de pakking de oneffenheden opvangen die door het schuurpapier zijn achtergelaten.

Dank u, Sienile.

Ik ben bezig met mijn Dorman-huisombouw en hoop dit keer de lekken voorgoed te stoppen. Hoe schoon moeten deze poorten zijn om ervoor te zorgen dat de afdichtingen een goede, duurzame afdichting geven? Ik had een tijdje een knock-off uit het Verre Oosten geĂŻnstalleerd, maar de afdichtingen daarvan lieten los en er begon een lek.

Het is erg moeilijk om daar beneden te komen en de oppervlakken schoon te schrapen. Ik heb een plastic scheermesje gebruikt. Ik vraag me af of ik deze schoon genoeg heb voor een goede afdichting?

Moet ik de verleiding weerstaan om een beetje RTV te gebruiken en te helpen de afdichtingen op hun plaats te houden?

Discussion starter · #106 ·
RTV kan er in feite voor zorgen dat de afdichtingen sneller falen, omdat de pakking dan tussen de koeler en de flexibele RTV zou worden geklemd in plaats van het massieve metaal van het blok. Zorg er gewoon voor dat er niets is dat het oppervlak te ongelijk maakt, zoals resten van de oude pakking of groeven van een scheermes dat het probeert te verwijderen. Ik raad af om het schuurpapier daarvoor te pakken, want in tegenstelling tot het koelblok kun je er niet zeker van zijn dat je al het gruis wegwast en dat wil je niet in je olie hebben. Ziet er goed uit, veeg ze gewoon schoon voordat je ze plaatst.

Amazon toont een paar, niet Dorman?, aluminium oliefilterhuizen.

Oliekoeler en motoroliefilterhuis adapterassemblage aluminium, vervanging 68105583AF sensorpakkingset geschikt voor 2014-2018 Chrysler 200/300 Dodge Avenger Jeep Cherokee Journey Durango Wrangler 3.6L V6 Oliekoeler en motoroliefilterhuis adapterassemblage aluminium, vervanging 68105583AF sensorpakkingset geschikt voor 2014-2018 Chrysler 200/300 Dodge Avenger Jeep Cherokee Journey Durango Wrangler 3.6L V6, Oliekoelersets - Amazon Canada

68105583AF Motoroliekoeler aluminium oliefilterhuisassemblage voor Wrangler Cherokee Dodge Challanger 14-17 Charger Durango Journey Ram Pro 1500 2500 3.6 V6 Chrysler 200 300 Town Country 926-876 68105583AF Motoroliekoeler aluminium oliefilterhuisassemblage voor Wrangler Cherokee Dodge Challanger 14-17 Charger Durango Journey Ram Pro 1500 2500 3.6 V6 Chrysler 200 300 Town Country 926-876, Oliefilters & accessoires - Amazon Canada

Ze bevatten de koeler, etc.

Discussion starter · #108 ·
Ik heb die gezien, maar gezien de reputatie van de plastic Amazon-specials zou het me niet verbazen als er metaalschilfers in zouden zitten. Inspecteer er zeker een grondig voordat je hem installeert, en als hij met een filter komt, gooi die rommel dan weg en plaats er een goede in.

• Like
Reactions: Jeepman
Ik heb die gezien, maar gezien de reputatie van de plastic Amazon-specials zou het me niet verbazen als er metaalschaafsel in zat. Inspecteer er zeker een grondig voordat je hem installeert, en als hij met een filter komt, gooi die troep dan weg en doe er een goede in.
Vervangen we niet (goede?) Chrysler-oliefilterhuizen door (betere?) aftermarket-huizen (Dorman?)? :)

Wat doet u denken dat de Chrysler-koeler beter is? Dorman-producten zijn ook wisselvallig. Eigenlijk zou er niet veel mis moeten kunnen gaan met een metalen koeler.

Chrysler scoort geen punten in mijn ogen met dit hele waardeloze ontwerp. Eerlijk gezegd, hun gebruik van plastic (om gewicht te verminderen/dingen goedkoper te maken?) is waardeloos.

• Like
Reactions: edsel352
Discussion starter · #110 ·
De metalen van Dorman is de voorkeursoptie. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die die metalen Amazon-imitaties gebruikt, maar degenen die de plastic versies gebruikten, hadden vaak problemen vóór hun eerste olieverversing na installatie. Dus ja, ik vertrouw die goedkope onderdelen niet.

• Like
Reactions: Jeepman
Heeft waarschijnlijk de oliekoeler, zoals sommige Chinese concurrenten op Amazon hebben. Logisch.

• Like
Reactions: Sienile
Discussion starter · #114 ·
De huidige past allemaal, je moet de onderdelen gewoon apart kopen - net als je zou moeten doen als je '14+ unit onbruikbaar zou zijn vernietigd.

Het zal fijn zijn om niet alle extra onderdelen te hoeven opsporen. Vanwege de brede compatibiliteit kan ik je verzekeren dat het niet met sensoren wordt geleverd, vooral niet met een temperatuursensor, omdat die verschillen afhankelijk van waar hij in gaat.

Discussion starter · #115 ·
In de reacties op die video zei iemand dat de originele Dorman-koeladapter tot half juni niet op voorraad is. Iemand problemen heeft om ze te vinden, nou, er zijn er gewoon geen.

In de reacties op die video zei iemand dat de originele Dorman-koeladapter tot half juni niet op voorraad is. Iedereen die problemen heeft om ze te vinden, nou, er zijn er gewoon geen.
De manier waarop de voorraad van RockAuto werkt, is vreemd. Eerst zag ik dat de behuizing niet op voorraad was. Toen kwam hij een paar dagen later weer op voorraad. Toen was hij een dag later of zo weer niet op voorraad en toen bleef ik hun pagina meerdere keren per dag controleren en ongeveer 1-2 dagen later stond hij weer op voorraad en kocht ik hem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Discussion starter · #117 ·
Hetzelfde scenario toen ik de mijne van RockAuto kreeg, behalve dat ik het eigenlijk twee keer besteld heb. De eerste keer kreeg ik de volgende dag een mail met de melding "te veel mensen hebben tegelijkertijd op de link geklikt" en allemaal kochten ze dezelfde laatste eenheid. Zag het een paar dagen later, het verdween voordat ik op de knop "toevoegen aan winkelwagen" drukte. Een paar dagen daarna was het weer op voorraad en de prijs daalde. Dus ik kreeg het voor $10 minder dan ik oorspronkelijk dacht dat ik het gekocht had.

Ik heb een Grand Caravan uit 2013 en er staat dat deze behuizing niet op de mijne past. Wat zou het verschil zijn na modeljaar 2013? Fysiek ziet dit onderdeel er precies hetzelfde uit als wat in mijn bus zit, behalve dat de mijne natuurlijk van plastic is.

Ik heb een Grand Caravan uit 2013 en er staat dat deze behuizing niet op de mijne past. Wat zou het verschil zijn na modeljaar 2013? Fysiek ziet dit onderdeel er precies hetzelfde uit als wat in mijn bus zit, behalve dat de mijne natuurlijk van plastic is.
Koeler bovenop is anders. Voor zover ik weet kun je de behuizing van 2014+ installeren, maar dan heb je ook een nieuwe koeler nodig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

101 - 120 of 187 Posts