The Chrysler Minivan Fan Club Forums banner

Schuifdeur gaat niet open.

6 reading
61K views 63 replies 23 participants last post by  Mopar owner  
#1 ·
2016 DGC, gewone niet-elektrische schuifdeuren.
De schuifdeur aan de bestuurderskant gaat niet open, dus ik kan hem niet openen. Ik heb hem niet als laatste gesloten, dus ik kan niet zeker weten of hij niet op iets is dichtgegaan.

Ik heb de plastic afdekking aan de binnenkant rond de greep van de vergrendeling verwijderd. Ik kan de vergrendelingsstang vastpakken, maar hij beweegt geen kant op. Het voelt alsof ik een plastic onderdeel in de deur zou kunnen breken als ik er te hard aan trek.

Hoe kan ik het deurpaneel verwijderen terwijl de deur gesloten is?
Suggesties? Een foto met het vergrendelingsmechanisme (deurpaneel verwijderd) zou handig zijn.

#2 ·
Heeft u de brief over de garantieverlenging (2015 tot 2017) ontvangen? De slotactuator kan defect raken in "vergrendelde positie", "ontgrendelde positie" of door te zoemen als een bij. :(

Knutsel er niet aan, laat Chrysler het repareren. Het is een hele klus bij de 5e generaties.

Meer daarover. De dealers doen het werk niet graag, dus pas op voor hun tactieken om uw zakken te legen.:

Een alternatieve oplossing (klik op "bekijk op YouTube"):

Ik weet niet wat ik u verder nog kan vertellen. :)

#58 ·
Heeft u de brief met verlenging van de garantie (2015 tot 2017) ontvangen? De slotactuator kan defect raken in "vergrendelde positie", "ontgrendelde positie" of door te zoemen als een bij. :(

Knutsel er niet aan, laat Chrysler het repareren. Het is een hele klus bij de 5e generaties.

Meer daarover. De dealers doen het werk niet graag, dus pas op voor hun tactieken om uw zakken te legen.:

Een alternatieve oplossing (klik op "bekijk op YouTube"):

Ik weet niet wat ik je verder kan vertellen. :)
Geweldige video!! Opgeslagen.. Eén reparatie per keer. Tot nu toe is Amazon de beste plek om onderdelen te vinden! $99 Dollar Actuator die ik kreeg voor $19.01 Air Blend Actuator.

#3 ·
Moet een sticky zijn.

Veelvoorkomend probleem: de bestuurderskant blijft op slot (of zoemt), en de passagierskant gaat niet op slot. Deurvergrendelingsactuator defect. OE-actuator zit verborgen in de achterrand van de deur en is moeilijk toegankelijk. De cheater-procedure om de actuatoren te omzeilen, wordt getoond in de bovenstaande YouTube-video. De bovenstaande video is geblokkeerd op deze site - u moet op de link klikken of deze kopiëren om te bekijken. Het bespaart u uren en veel vloeken. U kunt de EZ-manier of de moeilijke manier kiezen.

OP: Laat de stoelen in de vloer zakken, werk van binnenuit... Slechts 2 schroeven houden de deur vast, en de rest zijn weerhaak-kerstbomen of paddenstoelen die eraf springen.

#7 ·
Maar helaas voor mij is het niet de actuator. Ze zeiden dat het de vergrendeling zelf is die vastzit. $800+ om de vergrendeling te vervangen.
Ik heb ze de deurpanelen eraf laten halen zodat ik kan kijken. Ik neem aan dat de $170 het waard was om de deur te openen en de panelen eraf te halen.
Ik had half verwacht dat dit zou gebeuren. Dat is waarschijnlijk BS. Het is helaas een veelgebruikte truc om te upsellen.
Je zou bijna Chrysler van hun lijst willen schrappen voor toekomstige aankopen, en geen wonder...
Bekijk Post #2
De 12-stappen deal - Uitgebreide garantie voor schuifdeurslot actuatoren
5. Maak een afspraak voor vervanging, een klus van 4 uur, zeggen ze, en neem het voertuig mee met een kopie van de brief met uw mobiele telefoonnummer erbij. Bewaar uw origineel, u heeft het misschien later nodig.
6. Vriendelijke servicemanager begroet u en alles is in orde.
7. Voordat u het terrein verlaat, belt de servicemanager uw mobiele telefoon met de upsell.
"Het is de vergrendeling die kapot is, niet de actuator, want er is geen zoemend geluid. De uitgebreide garantie is alleen van toepassing als er een zoemend geluid is. (BS van de dealer en dat weet je.) De vervanging van de vergrendeling kost ongeveer $900 voor de vergrendeling en de uitgebreide garantie dekt het niet. Wat wilt u dat we doen?"
8. U zegt: "Ik heb het verhaal over de vergrendeling al eerder gehoord, dus ik neem mijn voertuig gewoon mee naar huis".
9. U haalt uw voertuig op en korte tijd later belt de servicemanager u.
"Ik heb met een monteur gesproken en we denken dat we iets voor u kunnen doen, kosteloos onder de garantie. Een 'geüpdate' slotactuator zal het vergrendelingsprobleem oplossen." (Geüpdate actuatorreparatie is meer BS van de dealer en dat weet je.)
10. U antwoordt: "Klinkt goed, maar ik weet niet of de bestelde actuator 'geüpdate' is of niet, uw onderdelenafdeling is er verantwoordelijk voor"
Met het paneel eraf, is de stang naar de vergrendeling van de actuator en de bedrading naar de actuator zichtbaar volgens andere video's. Men zou het moeten kunnen controleren wanneer een paar draden naar de actuator zijn losgekoppeld, denk ik. Iemand met ervaring met deze "hack" zou het moeten weten.

• Like
Reactions: brendazaccardi
#9 ·
Milemaker13,

Nadat ik echt goed ben geworden in het vervangen van de slotactuator aan de schuifdeur aan de passagierskant van mijn 2016 DGC, hier een paar opmerkingen:

1. Op uw busje is het hoogstwaarschijnlijk de actuator die vastzit, waarschijnlijk niet de vergrendeling. Als u de vergrendelingshendel niet kunt bewegen - als deze alleen maar heen en weer veert omdat de stang buigt - zit de actuator vast. Het probleem met het ontwerp is dat de actuator in serie staat met de vergrendelingshendel en de vergrendeling zelf. Als de actuator vastzit, beweegt de vergrendeling ook niet door de handmatige hendel. De handmatige hendel beweegt de actuator, die vervolgens de vergrendeling beweegt. Als u de aftermarket "reparatie" wilt installeren, moet u de bestaande actuator losmaken zodat u de handmatige vergrendelingshendel kunt bedienen.

2. Om de actuator los te maken, is brute kracht nodig. Wat ik bij de mijne deed, was een bankschroef op de stang dicht bij het mechanisme (weg van de handmatige hendel) klemmen om me in staat te stellen voldoende kracht op de actuator uit te oefenen om deze te laten bewegen. Bij het bedienen van de vergrendelingshendel alleen buigt en buigt de stang en oefent niet voldoende kracht uit op de vastzittende actuator. Door de bankschroef als handvat te gebruiken, kon ik voldoende kracht uitoefenen om de vastzittende tandwielen in de actuator te overwinnen (u zult ze horen scheuren en strippen wanneer de actuator eindelijk beweegt) en dan zal de handmatige vergrendelingshendel normaal werken. De mijne kwam weer tot leven na 'het gebruik van de kracht', maar ik heb de actuator toch vervangen.

3. De originele actuator faalde na ongeveer 5 jaar en een paar maanden. De goedkope niet-OEM-vervangingen van verschillende online bronnen hebben tussen de 3 weken en 15 maanden meegaan voordat ze faalden. De vervangingen zijn allemaal vastgelopen en vergrendeld, het origineel is vastgelopen en ontgrendeld. Momenteel zit ik op het 3e goedkope vervangingsonderdeel. Misschien als ik een dure actuator van Mopar had gekocht, zou ik ze niet zo vaak hoeven te vervangen. Tot nu toe is het alleen de ene deur die het probleem heeft gehad, alle andere deuren hebben nog steeds de originele onderdelen.

4. U kunt het binnendeurpaneel verwijderen met de deur gesloten. Het zijn een paar schroeven en een heleboel push-type bevestigingen. Ik heb de eerste keer een paar van de push-bevestigingen gebroken, dus ik heb er een heleboel besteld op Aliexpress, dus nu heb ik een levenslange voorraad. Heb er sindsdien geen meer gebroken.

Succes!

#57 ·
Milemaker13,

Na echt goed te zijn geworden in het vervangen van de slotactuator aan de schuifdeur aan de passagierskant van mijn 2016 DGC, hier een paar opmerkingen:

1. Bij uw busje is de actuator hoogstwaarschijnlijk vastgelopen, waarschijnlijk niet de vergrendeling. Als u de vergrendelingshendel niet kunt bewegen - als deze alleen maar heen en weer veert omdat de stang buigt - zit de actuator vast. Het probleem met het ontwerp is dat de actuator in serie staat met de vergrendelingshendel en de vergrendeling zelf. Als de actuator vastzit, beweegt de vergrendeling ook niet door de handmatige hendel.
De handmatige hendel beweegt de actuator, die vervolgens de vergrendeling beweegt. Als u de aftermarket "fix" wilt installeren, moet u de bestaande actuator vrijmaken zodat u de handmatige vergrendelingshendel kunt bedienen.

2. Om de actuator vrij te maken, is brute kracht nodig. Wat ik bij de mijne heb gedaan, was een bankschroef op de stang dicht bij het mechanisme (weg van de handmatige hendel) klemmen, zodat ik voldoende kracht op de actuator kon uitoefenen om hem te laten bewegen. Bij het bedienen van de vergrendelingshendel alleen buigt en buigt de stang en oefent niet genoeg kracht uit op de vastzittende actuator. Door de bankschroef als handvat te gebruiken, kon ik voldoende kracht uitoefenen om de vastzittende tandwielen in de actuator te overwinnen (u zult ze horen scheuren en strippen wanneer de actuator eindelijk beweegt) en dan werkt de handmatige vergrendelingshendel normaal. De mijne kwam weer tot leven na 'het gebruiken van de kracht', maar ik heb de actuator toch vervangen.

3. De originele actuator begaf het na ongeveer 5 jaar en een paar maanden. De goedkope niet-OEM-vervangingen van verschillende online bronnen hebben tussen de 3 weken en 15 maanden meegaan voordat ze defect raakten. De vervangingen zijn allemaal vastgelopen in vergrendelde toestand, het origineel is vastgelopen in ontgrendelde toestand. Momenteel zit ik op het 3e goedkope vervangingsonderdeel. Misschien als ik een dure actuator van Mopar had gekocht, zou ik ze niet zo vaak hoeven te vervangen. Tot nu toe heeft alleen de ene deur het probleem gehad, alle andere deuren hebben nog de originele onderdelen.

4. U kunt het binnendeurpaneel verwijderen met de deur gesloten. Het zijn een paar schroeven en een heleboel push-type bevestigingsmiddelen. Ik heb de eerste keer een paar van de push-bevestigingsmiddelen gebroken, dus ik heb er een heleboel besteld op Aliexpress, dus nu heb ik een levenslange voorraad. Heb er sindsdien geen meer gebroken.

Succes!
Precies wat er in mijn geval gebeurde... Ik heb net genoeg ruimte van bovenaf gemaakt om de stang te kunnen pakken en naar de actuator te duwen. Het werkte, maar helaas heb ik een paar van de plastic pinnen gebroken tijdens het openen van de deurafdekking. Ik denk dat ik het voorlopig even laat werken en als het me weer problemen oplevert, zal ik proberen de actuator te vervangen of de snelkoppeling te gebruiken die op YouTube staat. Bedankt voor het delen (y)

#10 ·
Ja, nu werkt mijn deurslot handmatig correct. Ik heb de elektrische connector nog niet aangesloten. Het lijkt erop dat ze de actuator gestript hebben, het zo gelaten hebben en me vertelden dat het de vastgelopen vergrendeling is. Hè? Dus wat kan ik nu doen? Naar een andere dealer gaan voor een second opinion? Oké, als dat onder garantie lukt, hoe krijg ik dan mijn $170 terug van de 1e dealer?

#11 ·
Enkele suggesties:

Neem contact op met Chrysler Cares en vertel hen wat er aan de hand is.
Ze moeten het toch weten. U kunt naar mijn ervaring verwijzen als u dat wilt.

Laat iemand anders de actuator vervangen en dreig met een gerechtelijke procedure als Chrysler, of zijn vertegenwoordiger / dealer, u niet compenseert.

Ik kan me niet voorstellen dat ze de actuator eruit zouden hebben gehaald. Ik geloof niet dat je hem kunt zien zonder meer van de deur van de 5e generatie te halen. Hij zou zich aan de achterkant van de deur bevinden, aan de stang bevestigd, en er zo uitzien.

De extra hendel is voor de deur aan de andere kant, als de actuator daar in plaats daarvan wordt gebruikt.

"Watch On YouTube". Eenvoudige oplossing, goed zicht op de binnenkant van de deur.

#13 ·
Als ik het probleem dat u ervaart begrijp, is het mijne het tegenovergestelde. De achterdeur links zet het slot in de vergrendelde positie wanneer de deur open is. Dan kan de deur niet sluiten, omdat de vergrendeling al gesloten is. Natuurlijk gebeurt het altijd als het echt koud is, sneeuwt of regent. Meestal koud, dus het is waarschijnlijk iets dat vastzit. Tot nu toe heeft het rommelen met de binnenste handgreep en het vergrendelen en ontgrendelen aan de binnenkant het losgemaakt. TOT NU TOE.

#14 ·
Als ik het probleem begrijp dat u ervaart, is het mijne het tegenovergestelde. De achterdeur links krijgt het slot in de vergrendelde positie als de deur open is. Dan kan de deur niet dicht, omdat de vergrendeling al gesloten is. Natuurlijk gebeurt het altijd als het echt koud is, sneeuwt of regent. Meestal koud, dus het is waarschijnlijk iets dat vast komt te zitten. Tot nu toe heeft het rommelen met de binnenste hendel en het vergrendelen en ontgrendelen aan de binnenkant het vrijgemaakt. TOT NU TOE.
Dat klinkt als een probleem met de vergrendeling. De slotactuatoren zoemen meestal of vallen volledig uit in een "vergrendelde" of "ontgrendelde" positie.

#15 ·
Chrysler cares begon een geschil of hoe ze het ook noemen. Nu is het aan mij om het naar een privémecanicien te brengen, de reparatie te betalen en vervolgens te proberen Chrysler te laten vergoeden. Ik moet de dealer ook voor de kleine vorderingenrechtbank aanklagen om de $170 terug te krijgen.

Dus, wat doet een servicebulletin goed? Kostte me gewoon $170 en hoofdpijn.
Bedankt Dodge!!

#17 ·
Wat is de "vergrendeling" en wat doet deze precies?
Wat is de actuator en wat doet deze?

Wat houdt de deur gesloten?
Wat vergrendelt de deur?
Wat bedient het slot?
De vergrendeling is het onderdeel dat op een berenklauw lijkt en zich om een paal wikkelt om de deur gesloten te houden.
De actuator is het elektromechanische apparaat dat elektriciteit gebruikt om een solenoïde te bekrachtigen om een functie uit te voeren en in dit geval beweegt het eenvoudigweg een arm die een slot inschakelt om te voorkomen dat de vergrendeling opengaat. Zoals het plaatsen van een stoel tegen een deur zodat deze niet opengaat.

#18 ·
Bedankt allemaal voor het plaatsen. Ons gezin heeft ook een 2013 T&C met dit probleem.

#20 ·
Hoewel de actuator het probleem is, proberen ze meer geld te verdienen door te zeggen dat het de vergrendeling is (een dure eenheid aan de achterkant van de deur - rockauto.com heeft er een foto van). Ja, de tactiek stinkt echt, vooral als er een verlengde garantie is op de actuator en niet op de vergrendeling. Ze hebben dat bij mij geprobeerd, zie: Wij zijn niet de enigen die door dit schema worden getroffen. Verschrikkelijke service-ethiek van Chrysler Certified Dealerships, meer kan ik er niet over zeggen. Klant wees gewaarschuwd. Ze zijn waarschijnlijk tegelijkertijd Chrysler aan het oplichten.

#21 ·
Zou dit kunnen betekenen dat de actuator eigenlijk onder de Chrysler-garantie gerepareerd had moeten worden? Ze hebben me te pakken met een eigen risico van 100 dollar en nog eens 100 dollar voor de geluidsdiagnose, om vervolgens met "veergeluid" en "roest" te komen. Daar begrijp ik ook het roestgedeelte niet. Ik heb de bus gekocht met 75.000 mijl van een dealer in Jacksonville, en de bus is Florida niet uit geweest, behalve voor een wintertrip. Het geluid was er al voordat ik de bus kocht :(

#22 ·
Eh :( Ik zie dat het alleen tot 2017 gaat. Niet 2018, wat ongetwijfeld precies hetzelfde probleem heeft. Wat een oplichterij.

#23 ·
Ja, het is precies hetzelfde probleem. Een class action rechtszaak heeft de garantieverlengingen voor de modellen van 2015 tot 2017 verkregen. Meer info over de grendel/slot actuator volgt:

Linker schuifdeurgrendel - slot actuator (onder) wordt meegeleverd.

Image

Rechter schuifdeurgrendel - slot actuator (vanaf onder) wordt meegeleverd.

Image

Als ze de grendel vervangen, maakt de slot actuator deel uit van de assemblage.

De oplichting zou dus zijn om de grendel te vervangen en de klant daarvoor te laten betalen. Op zijn beurt wordt Chrysler of de garantie maatschappij belast voor het vervangen van de slot actuator, die al deel uitmaakt van de grendel.

Ik vroeg me af waarom ik de slot actuator moest bestellen. Ze zouden kunnen zeggen dat deze door de klant is geleverd en dat de klant is vergoed. Chrysler betaalt hen voor arbeid en onderdelen om de actuator te vervangen.

Ze hebben de actuator nooit op voorraad. Ha, ha.

Stinkt het? Ja, als rotte vis. 🐟

#24 · (Edited)
Ik kocht op 1 september een 2018 Dodge Caravan GT. De schuifdeur achter zat vast. Ik kocht hem toch en zei dat ik het zelf wel zou repareren. Het is geen kleine klus, maar het onderdeel kost minder dan $25. Kostte me een paar uur. Als je deur dichtzit, maar de stang nog steeds is aangesloten, verwijder dan gewoon het binnenpaneel en trek de stang flink aan met een tang. Anders moet je je hand naar de actuator manoeuvreren en de hendel met je vinger aantrekken. Geen gemakkelijke klus, maar om de actuator te vervangen, moet de deur open zijn om bij de schroeven te komen.

Als je deze klus wilt doen, zorg er dan voor dat je het glas verwijdert! Het zal bijna onmogelijk zijn om het terug te plaatsen met het glas in de weg.
Image

Hier is een goede video. Er zijn er nog meer op YouTube, maar ze doen het verkeerd en betalen de prijs.

#26 ·
Dus, wat is het "geprefereerde" merk van de actuator? Mijn 2019 GT met 40k mijl heeft nu de rechter achterdeur-actuator die af en toe werkt, slechts een kwestie van tijd voordat deze faalt.
Dorman heeft een beperkte levenslange garantie en stelt dat de actuatoren zijn getest tot 20.000 cycli.

#27 ·
Heb je naar de tijdelijke oplossing gekeken?

#28 · (Edited)
Heeft u naar de oplossing gekeken?
Ja, maar de "kit" lijkt niet meer beschikbaar te zijn - waar kan ik het verbindingsstuk vinden dat de stangen verbindt?

Ik ben gepensioneerd en heb alle gereedschappen en tijd om het werk te doen, zou de voorkeur geven aan een fabrieksmatige pasvorm, maar de arbeidstijd is vrij hoog, dus ik zou ook de oplossing overwegen.

EDIT Ik zie, de connectoren worden geleverd met de actuatoren. Het enige wat ik hoef te doen is de juiste draden vinden om aan te sluiten. Kent iemand ze voor de bestuurderskant/passagierskant op een 2019?

EDIT AGAIN Ik heb mijn Tech Authority bedrading USB gevonden, ik denk dat ik in goede staat ben om naar binnen te gaan en de draden te traceren. De oplossing zal volstaan. De Journey van mijn dochter uit 2013 heeft dezelfde symptomen, dus voordat ik de solenoïden aanschaf, moet ik kijken of daar een vergelijkbare oplossing mogelijk is.

#30 · (Edited)
Als dit een sticky gaat worden, moet het betrekking hebben op de Town and Country uit 2008 en 2009 of een aparte thread hebben waarin wordt getoond hoe de deurgreepafdekking te verwijderen, aangezien deze geen rekening houdt met de twee schroeven.

Meer serieus is dat dit hier in de VS aan de NHTSA moet worden gemeld.

Report a Safety Problem | NHTSA

Als mensen dit probleem zouden melden bij de NHTSA, dan zou het worden opgemerkt en misschien zou FCA gedwongen worden om dit veiligheidsprobleem gratis op te lossen. Ik heb meegemaakt dat mensen door deze storing achterin vastzaten (die optrad zonder "zoemend" geluid, zoals zogenaamd het symptoom is).

Kunt u zich voorstellen dat u een probleem heeft en de zijdeur niet kunt openen om te ontsnappen? In de video die door de Chrysler-monteur van de dealer in Atlanta, GA, is geplaatst, repareert hij een busje voor een gehandicapte persoon die vanwege deze vergrendelingsstoring niet in of uit zijn busje kon komen.

Aan de deurgreep trekken moet het elektronische vergrendelingsmechanisme overschrijven en het mogelijk maken de deur handmatig te openen, of het moet altijd in de ontgrendelde positie falen.

Dit is een veiligheidskwestie en is niet acceptabel - hier is geen excuus voor.

#31 ·
Ok WOW, deze berichten zijn een beetje eng.... Mijn bestuurdersportier gaat om de een of andere reden niet open... geen gezoem... maar het doet niets, ik kan een klik horen. Maar dat is alles. De mijne is een 2010 T7C Touring met slechts 103100 mijl op de teller. Ik hoopte dat het een zekering of iets eenvoudigs was. Mooie auto nog steeds, ik moet de buitenkant echt met wat serieuze liefde behandelen. Wassen en waxen. Een beetje triest dat het chroom op deze auto's waardeloos is. Merkte dat als ik het met wat poetsmiddel behandel, ik het chroom misschien verwijder door dat te doen... Zoals het is, hebben ze de auto nooit gedetailleerd toen ik hem kreeg. Net de benzinetank volgegooid. Ik laat je weten hoe ik het repareer. Ze hebben nog steeds het terugroeponderdeel voor de bestuurdersairbag niet gekregen.